Önvezető lesz az új Audi A8: Jobban vezet majd, mint a legtöbb ember! A jövő elkezdődött!
A következő generációs Audi A8 luxus-limuzin egy teljesen új biztonsági mércét fog felállítani, mellyel a német márka úttörő lesz az autózásban.
A Motoring arról ír, hogy a 2017-ben piacra kerülő új Audi A8 úttőrje lesz az autonóm autózásnak. A németek egy rendkívül precíz és biztonságos rendszer tökéletesítésén dolgoznak, mellyel a rendszer messze magasabb szintet fog képviselni vezetéstechnikailag, mint a legtöbb ember.Stefan Moser, az Audi Termék-és Technológiai Kommunikáció részlegének vezetője elárulta, hogy a következő generációs A8 teljesen autonóm, önálló vezetésre képes autó lesz. Ennek megfelelően a rendszer valóban hatékonyabb és biztonságosabb lesz, mint amire a legtöbb ember képes a volán mögött.
"A rendszer nem fog telefonálni, nem fog csinos lányokat megbámulni és megzavarodni sem tud majd."Moser hangsúlyozta, az Audi akar lenni az első olyan márka a piacon, mely egy teljesen önvezető sorozatgyártású modellt tesz elérhetővé az ügyfelek számára.Németországban a jelenleg érvényben lévő jogszabályok szerint az autók csak rövid ideig, körülbelül 10 másodpercig vezethetik önmagukat, de ez változni fog, amivel az amerikai modellt követhetik majd.Az Audi technológiája a következő években ugrásszerűen fog továbbfejlődni, mely mindenfajta helyzetben és időjárási körülmények között megállja majd a helyét. Ez ebben a pillanatban nem mondható el a rendszerről, de a mérnökök a háttérben folyamatosan dolgoznak a lézeres, érzékelős és kamerás technológián, ami valóban történelmi lépésnek számít majd, hiszen ezelőtt soha senki nem próbálkozott meg hasonlóval a tömeggyártásban, mivel a technológiának minden esetben biztonságosnak kell lennie és csak akkor kaphat zöld utat. Ez az, amit az Audi garantálhat a jövőben.
Az Audi hangsúlyozta, az összes területen dolgoznak a rendszert illetően, melynek jövőbeni szoftvere és hardvere valószínűleg egységes lenne, amivel csökkenthetnék a költségeket, valamint ezzel a kommunikációval tovább javulhatna az önvezető autók hatékonysága.Az Audi tudja, hogy mások is terveznek hasonlót a gyártók közül, de a közös együttműködésnél nincs fontosabb, különösen a kezdeti fázisban.
"Kezdetben nem könnyű megtalálni a megoldást a gyártók számára. Mindenki az első akar lenni, de végül le kell ülnünk egymással beszélni."
Az autonóm autók csökkenthetik a balesetek és a forgalmi torlódások számát, valamint a CO2-kibocsátás is alacsonyabb lehet. A legnagyobb félelem azonban abban van, ha a rendszer meghibásodik.Az Audi erre azt válaszolta, hogy természetesen nem minden egy szálon fog futni, így létezik egy második vezérlőegység is, ha esetlegesen az első valamiért leállna, vagy meghibásodna. Moser megjegyezte, hogy az eddigi tesztek alapján a hibaarány értéke nulla volt.A másik fejtörést a biztosítók okozhatják, miszerint ki és mekkora mértékben hibázott egy esetleges balesetnél, amikor az autonóm rendszer volt működésben.
F1 live