F R I S S
2 4 Ó R A


2022.08.14 06:49:15
2022.08.14 06:04:49
2022.08.13 16:20:14
2022.08.13 16:17:22
2022.08.13 10:41:46
2022.08.13 10:32:37
2022.08.13 10:26:06
2022.08.13 10:12:05
2022.08.13 10:09:30
2022.08.12 21:11:12
2022.08.12 10:46:09
2022.08.12 10:37:36
2022.08.12 10:30:31
2022.08.11 18:34:41
2022.08.11 18:31:50
2022.08.11 18:27:35
Bezárhatnak az OMV benzinkútjai Magyarországon, a Mol nem képes fedezni a kiesést
Bezárhatnak az OMV benzinkútjai Magyarországon, a Mol nem képes fedezni a kiesést
Az osztrák OMV schwechati finomítóját az üzem leállásával járó rendszeres karbantartása után nem tudják időben újraindítani - írta a VG internetes oldalán pénteken iparági forrásokra hivatkozva, amelyek szerint ez a helyzet ellátási gondokat vetít előre.

Közép-Európa egyik legnagyobb finomítója a szokásos, tervezett karbantartás miatt 2022. április elején állt le. A tervek szerint június 10-én indult volna újra a termelés, ám becslések szerint ehhez még több hetes pótmunkákra van szükség.

A gazdasági lap úgy tudja, hogy az OMV eddig hivatalosan nem tájékoztatta a Molt és más partnereit sem a problémáról, és az olajtársaság az osztrák kormánytól vár segítséget, vélhetően a stratégiai készletek egy részének felszabadítását.

Az OMV schwechati finomítójában gyártott termékeket Ausztriában és a közép-kelet-európai régió Ausztriához közel fekvő országaiban értékesíti. Az osztrákok mintegy 200 kutat üzemeltetnek Magyarországon, a cég a magyarországi benzinpiac 17-19 százalékát, a dízel esetében a 13-15 százalékát látja el. Becslések szerint az OMV június és augusztus között 30 kilotonna benzint és 50 kilotonna dízelt exportálna havonta Magyarországra.

A cikk szerint ebből arra lehet következtetni, hogy amennyiben az OMV a saját kútjait nem tudja ellátni üzemanyaggal, az ellátási gondokhoz vezethet.

Miután Magyarországon 480 forintban maximálták a kiskereskedelmi üzemanyagárakat, ám Európa-szerte jelentősen drágább a benzin és a gázolaj is, a külföldi beszállítók nem érdekeltek a magyar piac kiszolgálásában - mutat rá a lap. Megjegyzi: ennek hatása már érzékelhető, hiszen az import drámaian csökkent, a Mol 70 százalék körüli piacrésze dízelben már tavasszal 80 százalék fölé emelkedett. Az OMV volt eddig az egyetlen, amely fenntartotta az országba irányuló termékszállítást. Ha ez most elesik, a kieső importmennyiséget a Mol már nem tudja pótolni - írják.

A lap emlékeztet arra, hogy valamelyest csökkent a nyomás a Mol-on azt követően, hogy a kormány kettős üzemanyagárat vezetett be Magyarországon, mivel visszaszorult a benzinturizmus. Ám a nyári turisztikai szezonban jelentősen nő a benzinkutak forgalma - jegyzik meg.

A VG információi szerint a magyar olajcég emiatt tolta el a kötelező karbantartási munkáit, így a százhalombattai finomító augusztusban és októberben fog részlegesen leállni egy-egy hónapra, az üzemanyag termelése augusztusban majd nagyjából a harmadára csökken. A VG-nek nyilatkozó források szerint erre a két hónapra egyelőre nincs megoldás a zavartalan ellátás biztosítására.

A cikk megjegyzi: a helyzet Szlovákiában is ellátási zavarokat okozhat majd, továbbá Ausztria, Csehország, Lengyelország is gondban lesz, hogy dízelellátását biztosítsa.

  
Forrás: MTI
24 Ó R A

2022.08.14 06:49:15
2022.08.14 06:04:49
2022.08.13 16:20:14
2022.08.13 16:17:22
2022.08.13 10:41:46
2022.08.13 10:32:37
2022.08.13 10:26:06
2022.08.13 10:12:05
2022.08.13 10:09:30
2022.08.12 21:11:12
2022.08.12 10:46:09
2022.08.12 10:37:36
Információ:
info@magyarorszag24.hu
Szerkesztőség:
szerkesztoseg@magyarorszag24.hu
Médiaajánlat letöltése (PDF)
sales@magyarorszag24.hu