Rövidesen érkezik a vadonatúj Smart – már gőzerővel tesztelik
A Mercedes-Benz továbbra is kitart városi minije mellett, amely a világ legkisebb szériagyártású autóinak egyike – természetesen a Smartról van szó, mégpedig annak legkisebb, Fortwo nevezetű kétszemélyes változatáról
A teljes mértékben átalakuló, de filozófiáját tekintve az elődök sorába tökéletesen beleillő négykerekű a hírek szerint 2015-ig, vagyis két éven belül megérkezik a szalonokba, a gyártó szakemberei pedig Európa közútjain már gőzerővel tesztelik a lassan szériaérett modellt.
Az arányokat tekintve nagyjából hasonló megjelenésre számíthatunk, mint az elődök esetében, de ezen nem is lehet csodálkozni, hiszen alig 2,5-2,7 méteren nem sok lehetőség van a variálásra: az extrém kis hosszúság miatt marad a kurta orr, valamint a gyakorlatilag merőleges hátfal, ami nemcsak a praktikumot, de a jó kilátást is szolgálja. A kerekek persze a négy sarokba lesznek kitolva.
A hossz tehát lényeges mértékben biztosan nem fog változni, ám az előzetes információk szerint szélességben jelentősen gyarapodik az autó, aminek köszönhetően az utastér szellősebb lesz, továbbá pedig az ütközésbiztonság jelentősen fog javulni, főleg oldalütközés esetén. A biztonság fokozása különben a legfontosabb fejlesztési szempontok között szerepelt, így a várakozások szerint igazán szép eredménnyel fogja abszolválni a harmadik felvonás a törésteszteket.
A hajtásláncokkal kapcsolatban nincsenek végleges információnk, ám a csomagtér alatt elhelyezett farmotor és a hátsókerékhajtás kombinációja biztosan megmarad, persze az automataváltóhoz hasonlóan, amelynek működési elve még nem hivatalos, ám véleményünk szerint marad a robotváltó, öt, vagy akár hat fokozattal.A pletykák szerint a jelenlegi Toyota-féle egyliteres háromhengeres benzines erőforrások helyére egy új, szintén háromhengeres, de csupán 0,9 literes és közvetlen befecskendezéssel is ellátott motor érkezik, amely szívó és turbós változatban egyaránt elérhetővé válik, továbbá biztosan lesz majd teljesen elektromos Smart Fortwo, körülbelül 90 lóerős teljesítménnyel, amely a jelenlegi 0,8 literes gázolajos verziót küldheti nyugdíjba.
Az elkövetkező években egyébként a Smart állítólag komoly modelloffenzívára készül: nem csak a Fortwo újul meg teljes egészében, hanem számíthatunk a négyszemélyes Forfour utódjára is, valamint egy eddig még nem látott mini crossover is megjelenik majd a kínálatban.
F1 live