Élményre vált a Hyundai – gyári sportdivízió a láthatáron
A Hyundai illetékesei a napokban hivatalosan bejelentették, hogy gőzerővel dolgoznak egy teljesítmény-orientált divízió bevezetésén.
A prémiumgyártók már régen sikerre vitték a sportos kiegészítő márkajeleket (Audi S/RS, BMW M, Mercedes AMG, Lexuf F-modellek), ám egyre több nem-prémium cég is próbál felpaprikázott modelleket piacra dobni, méghozzá nagy sikerrel. Legutóbb különben a Nissan lépett előre a Nismo márkajellel, de például a Ford ST/RS és az Opel OPC divíziója már régóta szerepel a kínálatban.
Lényeg a lényeg, a Hyundai-nál is úgy gondolták, hogy szükség lesz egy sportos almárka bevezetésére, ami a vezetőség reményei szerint mind a bevételeknek, mind pedig a presztízsnek jót fog tenni – nem titok, hogy a következő évtől a WRC-ben történő szereplés is elsősorban a presztízsnövelés miatt van. A Hyundai sportos divíziójának nevét egyelőre homály fedi, ám annyi információt kiszellőztettek a koreaiak, hogy az első mérges portéka a következő generációjú i20-ból érkezhet, vagyis éppen annak az autónak az utódjából, amely a WRC-n is szerephez jut a következő szezontól.
A várakozások szerint a teljes egészében új kiskategóriás i20 két év múlva, vagyis 2015-ben léphet piacra, és elképzelhető, hogy az egyszerűbb változatokkal egyszerre lép majd színre az egyelőre ismeretlen kvalitásokkal rendelkező mérges változat. A Hyundai Motorsport egyik vezetője, Alain Penasse egyébként elmondta, hogy véleménye szerint a Hyundai profitálni fog a WRC-s szereplésből, aminek köszönhetően a márka presztízse illetve eladásai is javulhatnak. A teljesítmény-orientált divízió kínálata persze szinte a teljes Hyundai-palettára kiterjedhet, így igazán izgalmas és izmos sportkocsik érkezését is várhatjuk, például a Genesis Coupe, valamint a Veloster Turbo alapjaira.
F1 live