Régi áron, csendesebb beltérrel kel életre az új Dacia Duster
A Dacia Duster ráncait nemrégiben varrták fel, azonban a frissítés óta igazán tartalmas galériával, valamint a fogyasztást és az árat érintő adatokkal csak most szolgálhatunk.
A szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutatott újdonság sokak kedvence lehet továbbra is, hiszen vonzó ára és technikai tartalma mellett immáron külsejével is megpróbál hódítani.A friss Duster már alapesetben is tartalmaz menetstabilizátort és négy légzsákot, s immáron a ráncfelvarrásnak köszönhetően olyan extrák rendelhetőek meg hozzá, mint a tempomat és a sebességhatároló párosa, hátsó parkradar vagy a Dacia remek, mégis olcsó érintőképernyős multimédiás rendszere, amely természetesen navigációval szolgál.A legfontosabb újdonság, hogy a benzinmotorok kedvelői ezentúl a Renault 1,2 literes TCe turbómotorját is választhatják a kitűnő ár-érték arányú SUV orrába, méghozzá 125 lóerővel, s 205 Nm-rel felvértezve. Ráadásul a csúcsnyomaték 90 %-a már 1500-nál rendelkezésre áll, a teljes forgatónyomaték pedig 2000-nél épül fel, tehát meglehetősen kellemes karakterisztikáról beszélünk.
A négyhengeres turbómotorral a Duster kétkerékmeghajtású verziója 6,3 literes étvágyra képes, ami 145 g/km kibocsátásnak felel meg. A váltó hatsebességes kézi szerkezet, a motor pedig láncos és a gyártó szerint az élettartamával egyenértékű a kitartása, így erre nem kell költeniük a majdnai tulajdonosoknak. A 125 lóerős motorral 9,6 szekundum alatt sprintel az SUV álló helyzetből 100 km/h-ra.
Marad persze a kínálatban a jó öreg 105 lovas 1,6 literes benzines is, akár CNG gázos kivitelben, s 90, valamint 110 lóerővel az 1.5 dCi is jó választási lehetőséget kínál.Az igényesebb belső a gyártó ígérete szerint jóval csendesebb, a hivatalos közlemény szerint az újdonságban 130 km/h-nál fellépő menetzaj mértéke a régi modell 90 km/h-s produkciójához hasonlítható.
F1 live