Kis terepessell támad a Honda – jövőre Európába is jön a Vezel
Nem győzik a gyártók hangsúlyozni, hogy a kisebb SUV-k szegmense mennyire fontos, hiszen folyamatosan növekszik. A legtöbb márka, amely érdekelt ezen a piacon, már mind palettájának részévé tette az apró terepeseket, sőt van ahol már a második generá
A Honda mostanra készült el saját megoldásával, és Japán után hamarosan Európába is elhozzák a Vezelt.A legújabb Jazz alapjaira építkező kisebb terepes az Opel Mokka és a Ford Ecosport kategóriájában kíván harcba szállni. A Vezel név még nem borítékolható, hiszen a japán gyártó általában átnevezi az Európába érkező modelleket. Nem lenne meglepő, ha a Honda másik terepes modelljéhez, a CR-V-hez hasonlóan a kisebbik jövevénynek is egy hasonló betűkombináció alkotná majd a nevét.
A 4,29 méter hosszú, 177 centiméter széles, és 1600 milliméter magas jármű tengelytávolsága 2,61 méterre adódik, így a helykínálat nem fog elmaradni a kategória átlagától. A csomagtér kapacitása például 453 liter, a rakodóperem pedig 65 centiméter magas, ami kényelmes pakolást biztosít számunkra.
Igazodik az új egyenstílushoz
Motorizáltság terén sem szeretne elmaradni a japánok újdonsága, mely hazájában egyelőre két verzióban érhető el. Mindkét esetben ugyanaz az 1,5 literes közvetlen befecskendezéses benzinmotor adja az alapot, mely 131 lóerőt teljesít magában. A hibrid verzióban ehhez az erőforráshoz csatlakozik egy elektromotor, és egy hétsebességes duplakuplungos automataváltó, így az összteljesítmény egy kétliteres motornak felel meg, de a fogyasztás a Japán normakör szerint 100 kilométeren mindössze 3,7 és 4,3 liter közé adódik.
Amennyiben nem kívánunk elektromos hajtást az autónkba, úgy magára marad az 1,5 literes motor, mely ebben az esetben egy CVT automataváltón keresztül hajtja meg a kerekeket, és 5,3 litert kér 100 kilométeren. Mindkét variáns kérhető elsőkerék, vagy összkerékhajtással is. Az öreg kontinensre csak 2014 végén érkező modell Európában minden bizonnyal dízel erőforrással is elérhető lesz, például az általunk is tesztelt – és nagyon jól szerepelt – 1,6 literes 120 lóerős példánnyal.Hazájában már be is árazták a kis terepest, és a magas alapfelszereltséggel ellátott Vezel hibrid verziójának alapára körülbelül 4,6 millió forintra adódik, ami nagyon kedvező. Hozzá kell tenni azonban, hogy a japán adótörvények kedvezőbbek az Európában szokásosnál, így nálunk valamivel magasabb költségekkel kell majd számolni.
A Honda tehát megpróbál versenyre kelni konkurenseivel a kis SUV-k piacán, ahol már így is elég kiélezett a helyzet. Ez persze számunkra csak pozitívumokkal szolgál, hiszen minden gyártó rá van kényszerítve, hogy kedvező ajánlatokkal és innovatív megoldásokkal bombázza a vásárlókat. Alig várjuk, hogy itthon is tesztre foghassuk a Honda újdonságát.
F1 live