A Monza formáit örökli a 2015-ben érkező új Opel Astra
Érdekes hírek érkeztek az Opel háza tájáról az Astra következő generációját illetően. A németek elárulták, hogy a népszerű kompakt 2015-ben érkező utódja a nemrégiben Frankfurtban bemutatottMonza tanulmányautó formai megoldásait fogja felhasználni, a
A Frankfurti Autószalonon nagy sikert arató koncepció vonalai tehát a gyáriak szerint is megérdemlik, hogy tovább éljenek legalább részleteikben, így viszontláthatjuk majd őket az Opel szériaautóinál is, és úgy néz ki, hogy az Astra lesz az a modell, amely elsőként fogja magán viselni ezt az új formanyelvet. A várakozások szerint az első hűtőrács szárny motívumai fognak megjelenni az új generációnál, míg az első lámpatestek a mostaninál sokkal sarkosabbak lesznek a koncepcióhoz hasonlóan – az agresszivitásról pedig a nagyobb első légbeömlők fognak gondoskodni.
A hírek arról is szólnak, hogy most először a modell történetében befejezik a németországi gyártást a villámosok, és csak Lengyelországban, valamint az Egyesült Királyságban fogják összeszerelni az Astrát. Az angliai gyár esetében óriási, átszámítva mintegy 90 milliárd forintos bővítést is terveznek az Opel vezetői, mely így hétszázzal több, körülbelül 2800 embernek fog munkát adni.Az autóba egyébként a villámos márka legkorszerűbb erőforrásait szerelik majd, mint például az új egyliteres háromhengeres szentgotthárdi turbós benzinest 114 lóerővel, mely a Monza tanulmányban hatótávnövelő benzinmotorként dolgozott. Szerepet kap még természetesen a nemrégiben megjelent, szintén hazai 1,6 literes négyhengeres turbómotor SIDI benzines és dízel változata is.Nem csak a külső terén tartogat majd újításokat a 2015-ben érkező új generáció. A nemrégiben még csak a prémium márkáknál jelen lévő technológiák, mint a távolságkövető tempomat, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és társaik mára már az olyan márkák kínálatába is bekerültek, mint az Opel, így biztosak lehetünk benne, hogy az új Astra is magáénak mondhatja majd a legmodernebb biztonsági rendszereket. Ezek mellett biztosan megkapja majd a németek IntelliLink nevű központi rendszerét is az autó, mely széles körben biztosíthat támogatást az okostelefonokkal való kapcsolódásban.
Annyi biztos, hogy az Opelnek nagyon fontos, hogy az új generációs Astra az élmezőnybe kerüljön, hiszen a Volkswagen Golf után a Peugeot és a Mazda is nagyot dobbantott a kompaktok kategóriájában. Kíváncsian várjuk a végeredményt, addig is ízlelgessük az Opel új formavilágát, melyet a Monzával mutatott be nekünk, és reménykedjünk, hogy a legnagyobb konkurensekhez hasonlóan a villámosokat is eléri a súlycsökkentés szele, ami elengedhetetlen az élmezőnybe való bekerüléshez.
F1 live